איך להפחית את הלחץ בעבודה?

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

מדינת ישראל ידועה כאחת המדינות שבה חיים האנשים הלחוצים ביותר. את זה ניתן ללמוד בקלות מתוך נסיעה שגרתית בכבישי הארץ ומתוך צפייה במהדורות החדשות בטלוויזיה. אלא שאם לא די בכך, גם שוק העבודה הישראלי ידוע כאחד התובעניים בעולם כולו, והישראלים עובדים שעות ארוכות וזוכים לזמן פנוי מועט יחסית. רבים השלימו עם מצב זה, והתרגלו כבר למציאות שבה שעות נוספות ולחץ בעבודה הם עניין שבשגרה, אך כדי לשמור על הבריאות הנפשית מומלץ בכל זאת להשתדל ולהפחית את רמת הלחץ במקום העבודה. כיצד ניתן לעשות זאת – במאמר הבא.

ניהול נכון של כוח אדם

כל בית עסק עובר תקופות עמוסות יותר או עמוסות פחות, ועל כן חשוב מאוד לדאוג לכוח אדם המתאים לצרכים המשתנים של בית העסק. גם אם בשגרה מספיק מספר מסוים של עובדים לביצוע משימה כלשהי, אם ידוע כי בקרוב צפוי להתחיל פרויקט רחב היקף, כדאי להיערך בהתאם ולהרחיב את צוות העובדים על פי הנדרש. כיום ישנם קהלים שלמים (כגון סטודנטים או הורים) המעוניינים לעבוד לתקופה מוגבלת או למספר מוגבל של שעות ביום. כוח עבודה זה עשוי להתגלות כיעיל מאוד גם בהמשך, כאשר יהיה למשל צורך להחליף עובד חולה או עובדת שיצאה לחופשת לידה.

בלי עיכובים

במקרים רבים, על מנת להשלים עבודה מסוימת, מחכים העובדים לקבל חומר מודפס או כתוב מגורמים אחר. לכאורה נדמה שקבלת החומר הפיזי היא אינטרס משותף של שני הצדדים, אך לעיתים העמיתים לעבודה אינם בהכרח ממהרים להעביר את המסמכים הנדרשים. במצב זה, אין טעם להמתין; המתנה תגרום לעיכוב העבודה וכך יגדל הלחץ ככל שיתקרב המועד לסיום הפרויקט. כיום, דרך אפליקציה פשוטה של Get Package מזמינים משלוח אקספרס, ועוד באותו היום ניתן לקבל באמצעות חברת משלוחים את החומר המבוקש. פתרון זה נקרא בעגה המקצועית “בלי טובות” – אם הגורם מתמהמה בהעברת החומר, מנהל המשרד יכול לדאוג לכך בעצמו.

לוחות זמנים מסודרים

אחד הפתרונות המועילים ביותר להתמודדות עם לחץ, היא פשוט למנוע אותו. זאת ניתן לעשות דרך תכנון מוקדם ומדויק של לוחות זמנים עבור כל פרויקט ופרויקט. איך מתחילים? ראשית, יש לקבוע סדר עדיפויות ולהגדיר מהן המשימות הדחופות ביותר, ואילו משימות סובלות דיחוי. יחד עם זאת, יש לשים לב כי גם משימות שאינן דחופות צריכות להיות מטופלות בשלב זה או אחר. על כן, עבור כל משימה ומשימה יש לקבוע לוחות זמנים מסודרים, ומומלץ גם להגדיר נקודות ציון שבהן יימסר חלק מן החומר. בשלב הבא, אין לשכוח שיש לעמוד בזמנים שנקבעו.

מי עושה מה

קביעה של לוחות זמנים מסודרים היא דבר נפלא, אך נהדר והכרחי לא פחות להקצות את האנשים הנכונים למשימה המתאימה. על מנת שמשימות יושלמו בזמן, וכדי למנוע לחץ דקה לפני הדד-ליין, חשוב מאוד לוודא כי כל איש צוות מודע היטב לתפקיד שהוא ממלא במאמץ הקבוצתי. רצוי גם להכין סיכום מסודר של הנקודות, ולהפיץ אותו בין הגורמים הרלוונטיים. רק כך ניתן יהיה להימנע מהמשפט האלמותי “לא ידעתי, לא שמעתי”. בהצלחה!

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: