משלוחים מהיום להיום: הטכנולוגיה שמשנה את הכללים וחותכת במחירים

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

משלוחים מהיום להיום: הטכנולוגיה שמשנה את הכללים וחותכת במחירים

המהפכה הטכנולוגית-שיתופית מגיעה לתחום המשלוחים. הכירו את GetPackage, החברה שמציעה שירות מהיום-להיום, ועל הדרך מקצצת בעלויות ובלוחות הזמנים. ברשימת הלקוחות: KSP, נספרסו, פלאפון, טויס אר אס, max ועוד

באירופה ובארצות הברית מדובר בריטואל קבוע: משלוחים המגיעים ליעדם מהיום-להיום, הם כבר מזמן חלק בלתי-נפרד מסל השירותים המודרני. לישראל מגיעה אמנם המהפכה באיחור אופנתי, כשמי שמביאה את הבשורה ומיישרת קו עם העולם המערבי, היא GetPackage – חברה כחול-לבן, האחראית על פלטפורמה טכנולוגית-שיתופית, שצוברת תאוצה וממצבת עצמה בחוד החנית של שירותי המשלוחים. החזון: לקצץ עלויות וזמני משלוח, ולדאוג למעטפת שירות מקיפה ולתהליך קצר, נוח ובטוח – והכי חשוב: מהיר וחסכוני.

“למרות שמגמת ה-QUICK COMMERCE (המסחר המהיר) כבר כאן ברמה הצרכנית, מרבית העסקים בישראל טרם הפנימו אותה או שאינם מודעים ליכולת שלהם לתת לה מענה”, מסביר רם שטיין, מנהל השיווק של חברת GetPackage. “הצרכנים כבר לא מוכנים לחכות ימים ושבועות למשלוח, ומעדיפים לעשות עסקים מול הגופים שמוכנים לספק להם משלוח מהיום-להיום. עם העניין הזה צריכים כל השחקנים הפועלים בתחום להתיישר”.

ואכן, מחקרים מצביעים על כך שלמעלה מ-90% מהצרכנים מעדיפים לקבל את המוצרים שרכשו ביום ההזמנה – כשבתי עסק שלא נערכים לספק את השירות הזה, הופכים בהדרגה לפחות ופחות רלוונטיים. אחרי שנים בהן תחום המשלוחים בישראל השתרך מאחור, הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה GetPackage מספקת כעת את המענה עם שירות משלוחים מהיום-להיום. “שמנו את זמני המשלוח ומחירו בראש סדר העדיפויות”, מרחיב שטיין. “מייסד החברה, ניר בנגל, זיהה כבר בעשור שעבר את הבעיה וגיבש את הפתרון:

 פלטפורמה דיגיטלית למשלוחים פיזיים. אין יותר צורך במרכזים לוגיסטיים וציי משאיות, טופסולוגיה מפרכת ושרשרת של מתווכים אשר מייקרים ומעכבים את המשלוח – אצלנו הזמנת המשלוח מתבצעת אונליין דרך המחשב או האפליקציה, וזמינה בכל זמן ומכל מקום. באופן הזה אנחנו יכולים לחתוך במחירים, כשהמשלוח לא רק מתבצע באותו היום, הוא גם זול יותר בעשרות אחוזים ביחס למקובל בשוק”.

ללא התחייבות לכמות משלוחים

אז מהם המחירים שמציעה GetPackage? ובכן, מדובר על 30 שקלים לכל משלוח בטווח נסיעה של עד כ-20 ק”מ, כשהשירות כולל מאות ישובים מצפון ועד דרום. “מסקרים שעשינו, התברר שטווח של 20 ק”מ מכסה את רוב צרכי המשלוח של מרבית העסקים בישראל – ולכך התאמנו את השירות”, מציינים ב-GetPackage.

 “ניתן לבצע באמצעותנו משלוחים בכל הארץ, כשהמחיר נקבע בעיקר לפי מרחק הנסיעה הנדרש למשלוח. חשוב להבהיר: אין אצלנו התחייבות לכמות משלוחים ולמכסות, מה שמאפשר גמישות תפעולית מקסימלית לכל עסק, ולחסוך איתנו כבר מהמשלוח הראשון”.איך השירות עובד ברמה הפרקטית? זה פשוט מאוד. 

ההרשמה לשירות מתאפשרת דרך אתר החברה או האפליקציה: בלחיצת כפתור עולה טופס להזמנת משלוח והצעת מחיר אוטומטית, לצד חלון הזמנים בו מיועד המשלוח להגיע לייעדו. בשלב הבא מוזנים הפרטים האישיים ופרטי התשלום (באמצעות הליך מאובטח) – וזהו, המשלוח יוצא אל הדרך ויגיע ליעד מהיום-להיום. מרגע זה, מקבל השולח מידע בזמן אמת באשר לסטטוס המשלוח, כמו גם את פרטי השליח וקוד אישי למסירת החבילה, כדי להבטיח את העברת החבילה הנכונה לאדם הנכון. בנוסף, מפעילה GetPackage שירות לקוחות הכולל צ’אט עם נציג, הזמין לאורך כל שעות היום”.”

המערכת שלנו מרכזת את כלל המשלוחים שהתקבלו במאגר, ומפעילה אלגוריתם חכם המייצר מסלולים אופטימליים”, מפרט שטיין. “בו בזמן, מאתרת המערכת את השליחים הקרובים ביותר לנקודת האיסוף, ומציגה את ההצעות השונות לביצוע המשלוחים בהתאם להעדפות שציינו השליחים.

הסנכרון בין השליח למשלוח מתבצע במהירות, ומקצר משמעותית את לוחות הזמנים. יש פה בפירוש פריצת דרך טכנולוגית שהופכת פרוצדורה ארוכה ומסורבלת, לקלה, מהירה, חסכונית ויעילה”.כך, מה שהתחיל ב-2017 במשלוח ראשון ובסיסי של עכבר ומקלדת, צמח בהדרגה לשירות במסגרתו כבר בוצעו מיליוני המשלוחים – עם מצבת של למעלה מ-50 אלף שליחים ויותר מ-80 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים. KSP, טויס אר אס, max, פלאפון, נספרסו ו-Meta – הן רק חלק מרשימת החברות המסתייעות ב-GetPackage על בסיס קבוע, לצד אלפי עסקים קטנים ובינוניים.

חסכוני, מהיר, משתלם

“לשירות של GetPackage נחשפתי לפני כשנה”, מספר תומר אלטר, דור שלישי בחנות אלטר מזוודות ותיקים ומזוודות, שהוקמה ב-1958. “בזכותו, מתאפשר לי להציע פתרונות כאן ועכשיו לציבור הלקוחות. צורך דחוף במזוודה לטיסה שנקבעה ברגע האחרון, זה עניין כמעט שגרתי בתחום שלנו – ואם אנחנו לא נספק אותה ללקוח בפרק זמן קצר, הוא ילך לקנות מזוודה בקניון.

 עם GetPackage אני מסוגל להתחייב למשלוחים מהיום-להיום, ולחסוך זמן, כסף ומשאבים. המשמעות היא יותר מכירות ומעגל מתרחב של לקוחות מרוצים”.עידו סינר, מנהל פעילות האיקומרס בפלטין – רשת אופנה המונה 10 חנויות ואתר מקוון, ומציעה מגוון מותגים נחשבים – אימץ גם הוא את המשלוחים של GetPackage. “הגענו אליהם אחרי שבדקנו חברות נוספות”, הוא מעדכן.

 “השירות מתכתב עם הרצון שלנו לשדרג את חווית הקנייה ללקוחות – ולאפשר להם להזמין ולקבל פריטים מהיום-להיום. בכל היבט, השירות הזה הכי מתאים לנו – וכמובן שהוא עוזר להגדיל את התנועה לאתר”. “מחקרים מגלים שעסקים וחברות שעוברים למשלוח מהיום-להיום, נהנים מעלייה בפדיון, ובסדרי גודל של 30%”, מדגיש שטיין. “צריך גם להביא בחשבון שהשירות שלנו מאפשר לעסקים שבכלל לא היו במשחק של משלוחים מיידים, להתקדם ולהתפתח. שינינו למעשה את השוק. מעבר לזה, לקוחות אשר מקבלים משלוחים מהיום-להיום הם לקוחות מרוצים, לקוחות מרוצים הם לקוחות חוזרים, ולקוחות חוזרים שומרים על העסק שלך יציב יותר – עניין קריטי בעידן של מיתון ואינפלציה. בהקשר הזה, אנו גם גאים לאמץ את מודל הכלכלה השיתופית – ולאפשר לכל בעל רישיון להירשם באפליקציה כשליח ולהצטרף לפלטפורמה”.

“השירות פונה גם ללקוחות פרטיים, הם נדבך חשוב בפעילות שלנו”, מחדד שטיין. “אם שכחת את המפתחות של הבית, את המכשיר הנייד, משקפיים או שסתם אין לך זמן לאסוף שקית מהחנות – אנחנו פה בשבילך. לא צריך להזיז את הרכב, לחפש חניה ולבזבז דלק. נכנסים לאתר או לאפליקציה, ואחד/ת השליחים/שליחות שלנו יבצעו עבורך את המשלוח”.

“השורה התחתונה היא אחת”, מסכמים ב-GetPackag. “שירות המשלוחים שלנו הוא הכי מהיר, הכי זול והכי משתלם. הקונספט הזה מייצר פתרון האידיאלי לכל הצדדים: לשולח, למקבל המשלוח ולשליח. אנו שומעים את הפידבקים מהשטח: מעסקים קטנים ובינוניים, מהחברות המובילות במשק, מהלקוחות הפרטיים ומהשליחים – וגאים לראות את מאגר הלקוחות שלנו ממשיך להתרחב”.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: