חולם לפתוח עסק? הנה טיפים שיעזרו לך

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

על פי מחקר חדש שנערך באמריקה בשנה החולפת, נמצא כי כמעט שני שליש מקרב אזרחי ארצות הברית היו שמחים לפתוח עסק עצמאי משלהם, וכי מקנן בהם חלום היזמות. גם בישראל המצב לא שונה – רובנו היינו רוצים ליהנות מהחופש והאפשרויות הכלכליות שמספק עסק יציב. אך כדי ליהנות משני אלה – חייבים לעשות זאת כמו שצריך. לא מעט עסקים נכשלים בשנים הראשונות של הפעלת העסק שלהם, נאבקים במציאות היומיומית התובענית של ניהול חברה ובסופו של דבר החלום יורד לטמיון. אם אתם חולמים לפתוח עסק, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך.

1. וודאו כי יש ברשותכם משאבים כלכליים

בחברה הקפיטליסטית שלנו, חשוב להצטייד בהון עצמי. והרבה ממנו. את ההון ניתן לחלק לשניים – הון פיננסי – כספי, וכן משאב של זמן.

קחו בחשבון שאת החשבונות השוטפים של העסק תצטרכו לממן מכיסכם לפחות בשנתיים הראשונות להפעלת העסק. בנוסף, יש לקנות ציוד ראשוני, לשכור שטח ומקום להפעלת העסק ולשכור אנשי מקצוע. לעולם אל תשקיעו את כל חסכונותיכם בהקמת העסק. אם אין לכם מספיק הון כדי לממן את החברה וכדי לשמור מספיק עתודות בצד – פשוט המתינו ליום בו יהיה לכם את שניהם.

המשאב השני, כפי שהזכרנו, הוא זמן. משאב הזמן חשוב ממש כמו כסף. פתיחת עסק זו עבודה שדורשת השקעה של 24 שעות ביממה, בכל אחד מימות השבוע. אם לא תשקיעו מספיק זמן, אם לא תוודאו שהמשפחה שלכם מבינה את המחויבות אליה אתם נכנסים ואם לא תבינו, גם אתם, מה מצופה מכם – פשוט תיכשלו. אם אתם חושבים שהזמן הרב שתשקיעו בעסק יפגע במערכות היחסים שלכם ובחיים האישיים שלכם, בדקו את סדרי העדיפויות שלכם וערכו החלטה מושכלת, מתוך מחשבה הגיונית ולאחר ששקלתם את הבעד מול הנגד.

2. הבינו מתמטיקה בסיסית

ניהול עסק אינו מחייב ידע פיננסי מורכב, אך הוא כן דורש ידע בסיסי במתמטיקה, קריאת הצהרות פיננסיות, הבנת העלויות של העסק ולנהל את תזרים המזומנים. הדברים הללו הם האחריות שלנו כבעלי עסקים – וחשוב שנבין בהם.

3. דעו כיצד לבזר סמכויות

אם “תחזיקו” את ניהול העסק כולו על כתפיכם – תגלו כעבור זמן לא רב שאתם בדרך המהירה להתמוטטות. כדי שעסק יעבוד כמו שצריך, חייבים לדעת לבזר סמכויות ולהעסיק עובדים נוספים שיתחלקו איתכם בעומס העבודה. אם בתחילה, באופן מוצדק, אתם לא רוצים להשקיע תקציבים רבים בצוות עובדים קבוע, תוכלו לפחות בחלק מהמקרים להסתייע בשירות חיצוני במחיר אטרקטיבי. למשל, שירות משלוחים עבור מסמכים, מוצרים ומכירות מקוונות עשוי להכניס לא מעט מרשרשים לקופה העסקית שלכם, ואם תיעזרו בשירותי משלוחים מהיום להיום – תיווכחו כי לא רק שהדבר מסייע לכם להשתלט על העבודה, הוא מגדיל את הכנסתכם לאין ערוך!

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: