עולם התעסוקה החדש

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

יש לכם צוות קבוע של עובדים שעובד איתכם כבר שנים והעייפות שאיתה הוא מגיע לעסק מרדימה גם אתכם? אתם עובדים בעבודה מסוימת כבר שנים והייתם רוצים לגוון ולשלב? היום התעסוקה בתור עובדים או ההעסקה שלכם כבעלי עסק תלוי רק בכם.

שינויים בעולם התעסוקה בהתאם לשינוי בצרכים

בעבר הלא רחוק חי אדם חיים ברורים ומוגדרים מראש בעיקר באמצעות מקום עבודה קבוע עם מספר שעות ידוע מראש (אם כי גם שעות נוספות נלקחות בחשבון…). לרוב עסק אדם בעיסוק אחד הנקרא מקצוע. הדבר היה נכון גם לגבי שכירים אך גם לגבי עצמאים שפתחו עסק וראו בו מקור פרנסה בלעדי. בנוסף, המסלול הקבוע מראש היה מתחיל עוד לפני השתלבות במקום העבודה- בלימודי מקצוע. היום, כאשר עולם העסקים דינמי הרבה יותר, האונליין שנכנס חזק ביותר ויותר עסקים, הרגלי צריכה משתנים ועוד משפיעים גם על עולם התעסוקה. הצורך של עסקים  בשירות מהיר, מקצועי וגמיש משתווה ואפילו לעיתים עולה על הצורך בעובד קבוע לטווח ארוך. כך, גם שכירים וגם עצמאים יכולים לשלב מספר מקורות תעסוקה ופרנסה ולהתאים את העבודה לחייהם במקום להתאים את עצמם לעבודה.

עבודה מתוך הנאה ונוחות ולא כהכרח

בני אדם מטבעם אוהבים גיוון, שינויים ונוחות. הדבר מתבטא בכל תחומי החיים. משום מה בכל הקשור לעבודה ופרנסה היתה תמיד תחושה של הכרח, הקרבה וויתור על נוחות והנאה. במחקר שנעשה ב-2016 ובדק את השפעת חוסר הגמישות וחוסר השליטה של העובד במקום עבודה נמצא שאלה גורמים הרסניים ממש, עד כדי כך שלעובד בשנות ה-60 לחייו יש סיכוי גבוה ב-15.4% למוות מוקדם כשבעבודתו ישנם לחץ, דרישות מוגזמות וחוסר גמישות! לכן, שינוי שנראה בעולם התעסוקה בו יכול עובד לשלוט בתחום זה בחייו יותר מאשר בעבר הוא שינוי מבורך וחיוני הן לעסקים והן לעובדים.

עולם השליחויות – מנוקשות לגמישות

אם ניקח לדוגמה את עולם השליחויות. היום עולם השליחויות עובר שינוי מהותי בגלל המסחר המקוון. המסחר המקוון בארץ גדל ב- 25% בשנים 2014-2016 ועד 2020 עוד צפוי להכפיל את עצמו! אין ספק שעולם השילוח חייב להתאים את עצמו. אם עד כה חברות שליחויות העסיקו צוות שליחים קבוע, שלא תמיד עמד בעומס ובמהירות, היום חברת שליחויות מהדור החדש כמו GetPackage משנות את התמונה. שירות שליחים של החברה הוא גמיש, כשלמעשה כל אחד (לאחר שהחברה אישרה את התאמתו) יכול לשמש כשליח ליעדים המתאימים לו ובשעות הנוחות לו. את עבודת השליחות יכול אדם לשלב כהשלמת הכנסה יחד עם מתן שירותים אחרים כמו כתיבה, שיעורים פרטיים, חצי משרה בחברה כלשהי ועוד. הוא אפילו יכול לבצע שליחות בדרך לעבודה או בחזרה! כך משתלבת עבודה כשליח יחד עם עיסוקים נוספים המשמשים כמקור פרנסה. בעולם של יזמות, יצירתיות וכלכלה חברתית מגמה זו של העסקת עובד בגמישות מירבית אשר על פיה נבנתה חברת GetPackage, תסחוף אחריה עוד חברות או שירותים רבים. הרווח הוא הן של בעל העסק, הן של העובד או מספק השירות והן של הלקוח.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: