דילמת המשלוחים: מהירות או חינמיות?

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

דילמת המשלוחים: מהירות או חינמיות?

רגע לפני פורים, וכשפסח מעבר לפינה, חנויות וחברות רבות מתכוננות לתקופת עתירת משלוחים. סקר שערכה חברת המשלוחים GetPackage , בשיתוף מכון המחקר Panels, בקרב 502 בעלי עסקים קטנים ובינוניים מצא כי 75% מהמשלוחים שהם מבצעים נמצאים בטווח ה-20 ק”מ, וכי רבים מהם סבורים שמשלוחים מהיום להיום יעלו את פדיון המכירות שלהם. לפי סמנכ”ל השיווק של החברה, רם שטיין, מדובר בהעלאת הפדיון בכ-30%.

נזכיר כי בתקופת הקורונה עלתה קרנם של המשלוחים המהירים, אולם עם החזרה לשגרה בתחום המסחר, חלה ירידה בביקושים בתחום זה. למעשה, סקר אחר שפורסם לאחרונה, ובוצע על ידי חברת התוכנה האמריקאית SHIPPOבקרב אלף קמעונאים ואלף צרכנים, מגלה כי רוב הצרכנים מבכרים משלוחים חינם (75%) על פני משלוחים מהירים (25%).

 

בגט פקג’ בחנו את חסמי השימוש באופציית המשלוח מהיום להיום מצד בעלי העסקים, וגילו החסם העיקרי הוא עלות השילוח (36%), ולאחר מכן היעדר דחיפות וצורך (26%), היעדר שירות כזה באזור (8%), חוסר זמן מספק להכנת ההזמנה (7%) וחוסר דרישה מצד הלקוחות (4%).

החברה פועלת בישראל במתכונתה הנוכחית מאז 2018, ובין לקוחותיה נמנים גולדה, KSP, מקס ברנר, קימברלי קלארק, אייבורי ועוד 80 אלף חברות ואנשים פרטיים. בניגוד למקובל בשוק, המודל שלה אינו מחייב מינימום משלוחים. “מבחינת בעל עסק התחייבות כזו מעלה את הסיכון”, אומר שטיין. “אצלנו בין אם זה משלוח אחד בחודש או אלף, המחיר יהיה 30 שקל בטווח האזורי”.

סקר שערכה חברת המשלוחים GetPackage מצא כי 75% מהמשלוחים נמצאים בטווח ה-20 ק”מ • בחברה גילו כי החסם העיקרי למשלוחים מהיום להיום הוא עלות השילוח

 

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: