אפליקציה חברתית – מה זה אומר?

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

התקשורת היא אחד המאפיינים המרכזיים ביותר של החברה האנושית. במובנים רבים בזכות האפשרות לתקשר אחד עם השני בקלות, להעביר רעיונות ומסרים במהירות, יכלה האנושות להגיע להישגים רבים. אך בעשור האחרון חלה מהפכה של ממש בתחום התקשורת, וכעת גם ללא מילים יכול כל אחד ללקט מידע, לתקשר עם משפחה וחברים ואפילו לדעת בדיוק היכן נמצא החבר שלו ולאן הוא מתכוון ללכת עוד חמש דקות. כל זה התאפשר בין השאר הודות לאפליקציות חברתיות שעבור רבים כבר הפכו לחלק שגרתי מהחיים.

אפליקציה חברתית – קווים לדמותה

אין שם בשנות השמונים של המאה הקודמת נחת בארץ הטלפון הסלולרי הראשון. מאז הוא עבר כברת דרך משמעותית. חלק גדול ממשתמשי האפליקציות הזמינות היום בשוק לא נולדו אפילו באותה התקופה, אלא הם חיים מאז ומתמיד (מבחינתם) בעולם שבו עליך להיות זמין כל העת, וחלק גדול מהתקשורת נעשה באמצעות הרשתות החברתיות. ואכן, ממכשיר טלפון נייד בסיסי, הפך הטלפון הסלולרי למכשיר חכם הכולל פונקציות מגוונות וגם, איך לא, קישור לרשתות חברתיות ולאפליקציות. מפתחי אפליקציות כיום מודעים לכך שחלק גדול מהתקשורת היום מתבצעת באמצעות הרשתות החברתיות ועל כן מפתחים אפליקציות העושות שימוש ברשתות החברתיות, לעשות לייק, לשתף ולעדכן את כל החברים מה אתם עושים בכל רגע ואיפה אתם עושים את זה.

אפליקציות מבוססות מיקום

בעת הורדה של אפליקציה כלשהי, אחד הדברים הראשונים שנדרש המשתמש לעשות, הוא להסכים לדרישות שונות. בין השאר הוא מאפשר לאפליקציה גישה לקבצים מסוימים במחשב, למצלמה או לשיחות הטלפון. אך אחת הדרישות הנפוצות ביותר היא גישה למיקום של המשתמש (כמובן בהתאם למיקומו של הטלפון הנייד). המטרה היא כמובן לא לעקוב אחריך, אלא לאפשר להציע לך שירותים שונים המתבססים על המיקום שלך. כך לדוגמה, אם אתה צריך לקבל משלוח אקספרס מחנות שביצעת ממנה רכישה מקוונת, תוכל להתחבר לאפליקציה של Get Package להזין את כל הפרטים ולקבל במהירות הצעת מחיר עבור משלוחים בארץ. האפליקציה יודעת לאתר את המיקום המדויק שלך ולקשר בינך לבין שליח שנמצא בטווח הקרוב ביותר. מלבד אפליקציות מעין זו, קיימות כמובן אפליקציות חברתיות אחרות המבוססות מיקום; אפליקציות אלו מאפשרות לאתר את החברים, למצוא את הדרך הקלה ביותר להגיע ממקום למקום, ולחפש מקום טוב לאכול בו.

לשתף לשתף – ולשווק

אחת הסיבות להצלחתן של האפליקציות החברתיות השונות היא הכוח העצום שיש להן בעולם השיווק. כיום כל מפרסם יודע כי על מנת להצליח להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר, עליו לפנות גם לרשתות החברתיות, והללו פועלות במקרים רבים בעיקר דרך המובייל. כמעט כל אחד מתקין בטלפון החכם שלו אפליקציה של פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכיוצא בזה, ובאמצעותן הוא משתף את העוקבים שלו בכל מה שעובר עליו לאורך היום. אפליקציות חברתיות בעצם הופכות כל אחד למעין בלוגר, ויהיה בהחלט מרתק לגלות כיצד יתפתחו אפליקציות אלו בשנים הבאות.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: