טיפים ליזם המתחיל

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

לכל יזם מתחיל מצפים אתגרים רבים, במיוחד כאשר מדובר בשנים הראשונות של העסק. רעיון טוב או שירות נדרש הם התחלה מצוינת, אך לרוב אין בכך די כדי לבנות עסק מצליח. יזם המעוניין בעסק משגשג צריך להרכיב בעמל רב את מאגר הלקוחות שלו, להבין מה “עובד” ועל מה כדאי לוותר, ולעתים קרובות עליו לספוג גם אכזבות. בתהליך הזה של פתיחת עסק ישנן לא מעט עליות וירידות, ולכן חשוב לשמור על בריאות פיזית ונפשית, וגם מנה בריאה של חוש הומור לא תזיק. לכל היזמים המתחילים דרך חדשה – המאמר הבא מוקדש לכם.

לומדים מהגדולים

אי שם במאה ה-12 אמר הפילוסוף הצרפתי ג’ון מסולסברי: ” אנו כננסים היושבים על כתפי ענקים, שיכולים לראות דברים רבים יותר ורחוקים יותר מאשר הם, לאו דווקא בשל חדות ראייתנו או חוסן גופנו אלא משום שאנו נישאים ומרוממים לגובה על ידי גודלם הענקי”. ואכן, גם בכל הנוגע לתחום העסקי, מומלץ מאוד להיעזר במי שכבר צבר ניסיון בניהול, ויכול ללמד את היזם המתחיל דבר אחד או שניים. על כן, כדאי מאוד לקרוא חומר עיוני הנוגע לנושא, וכמובן – לא להתבייש להתייעץ וללקט רעיונות והצעות גם כשצריך, וגם כאשר נדמה שהכול מתנהל על מי מנוחות.

טיפול מסור בלקוחות

כיום, הלקוח הפונה לרכוש מוצר מבית עסק, רוכש באופן פוטנציאלי מערכת יחסית ארוכת טווח. המטרה של היזם היא ליצור עבור הלקוח שלו את חוויית השירות האולטימטיבית, ולגרום לו לחזור שוב ושוב גם בפעמים הבאות. בסופו של דבר כולנו צורכים שירות, וכולנו נעדיף לחזור למקום שסיפק לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים ואת השירות שאנחנו אוהבים. טיפול ראוי בלקוחות הכרחי במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את עידן הרשתות החברתיות שבו אנו חיים – עידן שבו כל תלונה של לקוח צריכה להיות מטופלת בעדינות ובתשומת לב ראויה.

מהירות ויעילות

חלק מרכזי משירות איכותי ויוצא דופן הוא סיפוק השירותים או המוצרים ללקוח בזמן סביר. נכון, בדרך כלל יצוין באתר העסקי של הלקוח כי זמן האספקה הוא כך וכך ימי עסקים, ונכון שבדרך כלל אין הלקוח מצפה לקבל את המוצר מהיום להיום, אך דווקא בשל כך, ליזם המתחיל כדאי להשקיע ולדאוג לספק שליחויות מהיום להיום. כיום למשל, באמצעות שירות Get Package ניתן להציע ללקוח שליחויות בתל אביב בעלות נוחה מאוד. שירות מסוג זה ניתן לנהל בקלות דרך אפליקציה המאפשרת התמצאות מהירה ומעקב מסודר אחר ההזמנות השונות ואחר התשלומים המבוצעים בגין השליחויות. קל, נוח ומהיר, והכי חשוב – פתרון יעיל ואידיאלי עבור הלקוח שלך.

לא לשכוח את עצמך

שירות טוב ואיכותי הוא כמובן עניין הכרחי ובזכותו חוזרים הלקוחות לבית העסק שוב ושוב. אך על מנת שליזם המתחיל יהיה כוח ואנרגיה להשקיע בלקוחות שלו, עליו לטפל גם בעצמו. על כן, מומלץ להקדיש זמן קבוע בשבוע “לנקות את הראש”, למתוח קצת את השרירים, להיפגש עם חברים ואפילו לאכול ארוחה טובה ורגועה. בלי טלפונים. ראש בריא וגוף בריא הם המשאב הבסיסי של כל יזם, וחשוב לשמור עליהם היטב. בהצלחה!

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: