צי המשלוחים שלך לא עומד בעומס? ניתן להיעזר בחברה חיצונית

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

בימים מיוחדים (וגם בכאלה שלא…) לעיתים החנות שלנו מוצפת בפניות. הצרכנים רוצים לקבל, ובצדק, את המשלוח שאנו מציגים באתר – ואנחנו חייבים לתת להם מענה איכותי, מהיר ויעיל. ישנם תאריכים הנחשבים עמוסים יותר מאחרים. כיצד ניתן להתמודד עם העומס בצי המשלוחים?

לעבוד קשה? בשביל מה?

יש לא מעט ספקים שבוחרים להתיש את עצמם בעבודה מאומצת. הנהגים שלהם עובדים שעות ארוכות בעונות השיא, אנשי הצוות שאינם עוסקים במשלוחים בימים כתיקונם – נרתמים לסייע כדי לגשר על הפער, ובגדול – כולם עובדים המון שעות, ומבזבזים אנרגיה רבה. מנגד, ישנם בעלי עסקים שבוחרים להעסיק מראש נהגים ואנשי משלוחים כמה שבועות לפני, בניסיון להתגבר על העומס הממשמש ובא, אך לעיתים קרובות לא יודעים לאמוד את כמות העבודה שתהיה – על אף שמדובר בניסיון חיובי, ישנם לא מעט מקרים בהם שוכרים את שירותיהם של נהגים רבים מדי ואז משלמים להם לחינם, או מעסיקים כמות נהגים פחותה מדי – ולמעשה לא מרוויחים מזה דבר.

אאוטסורסינג לצי המשלוחים

אם העומס הזה הוא גם מנת חלקכם, אנחנו מציעים לכם לשכור את שירותיה של חברת משלוחים חיצונית. מתי כדאי לעשות זאת ובאילו מקרים הדבר נמצא כיעיל? הנה כמה תרחישים הגיוניים:

נהגים חולים

זה קרה, זה קורה וזה גם יקרה (לצערנו) – ברגע האחרון עובד מודיע שהוא חולה, נפצע ומסיבות שונות אינו יכול לעבוד. מה עושים? או שמאכזבים לקוחות המצפים למוצרים שלהם, או שפשוט שוכרים שירות שליחים חיצוני ויעיל שיחפה על מקומם.

זמני שיא

נניח שאתם מפעילים מאפיה, ובמשך חודש אחד בשנה היא פעילה באופן יוצא דופן. התפוקה גדלה באופן משמעותי ואתם מוצאים את עצמכם עם רשימה ארוכה של לקוחות והזמנות שאתם חייבים לתת להם מענה. בעוד שאתם מסוגלים להכין את הכמות הנדרשת, ייתכן ואתם מחזיקים – ובצדק – רק רכב משלוחים אחד בצי שלכם, כיוון שזה די והותר בכל ימות השנה. אך מה קורה בחודש העמוס הזה? אם אתם לא רוצים לוותר על ההזמנות הללו ועל תוספת ההכנסה המשמעותית – זמני שיא הם זמן מצוין לשכור את שירותיה של חברה חיצונית, באופן נקודתי.

משלוח של פריט גדול

לא לכל עסק יש את המשאבים לרכוש רכב גדול המיועד למשלוחים. לעיתים מלכתחילה העסק מספק פריטים קטנים ובינוניים – ואז אין בכך גם צורך. יחד עם זאת, אם רק חלק מהפריטים בקטלוג שלכם גדולים במיוחד – חייבים לתת גם להם מענה. במידה ולקוח מזמין מוצר גדול מהקטלוג שלכם, תוכלו פשוט לשכור את שירותיה של חברה חיצונית ולהיעזר באופן נקודתי בהעברת הפריט הגדול. אין ספק שמדובר בפתרון נוח שחוסך  לא מעט הוצאות – הן על רכישת רכב גדול באופן קבוע (מיותר)  והן אם משווים את זה לשכירת רכב ותפעול המשלוח בעצמנו.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: