שליחויות של מרכזים רפואיים

נכתב ע”י צוות GetPackage / שתפו אותנו ברשתות   

תוכן עניינים

בשנים האחרונות הפך הצורך בשירותי חברת משלוחים בקרב מרכזים רפואיים לבהול וקריטי. בתי החולים הפזורים ברחבי הארץ מתקשים להתמודד עם עומס העבודה, סובלים מחוסר בכוח אדם – ומי שמושפע מכך יותר מכל, הם כמובן החולים. למה משמש שירות שליחים במרכזים הרפואיים השונים ולמה כדאי לשים לב כשבוחרים חברת משלוחים מתאימה?

שימושי המרכזים הרפואיים בחברת שליחים

חברת המשלוחים היא הגוף המבטיח שפעילותו של המרכז הרפואי תתנהל כסדרה. בין השאר, אחראית חברת המשלוחים על שינוע של דגימות מעבדה שונות, דגימות דם, מידע רפואי חשוב, ציוד רפואי ובמקרים מסוימים – אפילו של איברים המיועדים להשתלה.

תפקיד הנושא בקרבו אחריות גדולה

שינוע של ציוד רפואי רגיש וכן בדיקות שונות מחייב אחריות עצומה. על חברת השליחויות מוטלת האחריות להוביל את החבילה שהתבקשה בשלום ובבטחה, מבלי שיקרה נזק בדרך ומבלי שהדבר יארך זמן רב. אחרי הכל, חיי אדם מוטלים על הפרק. במידה וחברת השליחויות לא תבצע את התפקיד כהלכה, עשויה העבודה לרדת לטמיון. כך, למשל, בדיקות מעבדה שלא מגיעות בזמן לפענוח – נעשות לא שמישות כעבור זמן. התוצאה, במקרים הפשוטים יותר, עולה “רק” בזמנו של המטופל ובמקרים חמורים יותר – מעכבת את טיפולו כשהוא דחוף.

מדוע המרכז הרפואי לא דואג לכך עצמאית?

כפי שהזכרנו בתחילה, המרכזים הרפואיים השונים – בין אם מדובר ברפואה דחופה, קופות חולים או כמובן בתי חולים – קורסים תחת העומס. התפוסה בבתי החולים היא מעל למקסימום המותר, חולים רבים מוצאים את עצמם מוטלים באמצע המסדרון, כוח האדם ביחס לכמות החולים מועט – והטיפול בהתאם. אם המרכז הרפואי מעוניין לבצע את השליחות בעצמו, אזי הוא צריך להחזיק בצי רכבים מתאים, נהגים ראויים ומקצועיים ומערכת תפעול שעובדת היטב, בסנכרון מושלם. מאחר ולרוב המרכזים הרפואיים אין את המשאבים הללו, ובניסיון להעניק שירות טוב יותר לחולים במדינת ישראל ולייעל את העבודה, מחליטים מרכזים רפואיים רבים להיעזר בשירותיה של חברת משלוחים.

כיצד נבחר שירות שליחים למרכזים רפואיים?

חברת שליחים המיועדת להובלת ציוד רפואי רגיש ממרכזים רפואיים ואליהם חייבת להבין, ראשית, כי היא מבצעת שליחות חשובה במיוחד, וכי האחריות המוטחת עליה רבה. ברמה המוסרית, חייבים השליחים השונים והמערך כולו לתפקד ללא דופי, ועל העובדים לכל אורך שרשרת השינוע להבין כי מדובר בחיי אדם. בנוסף, היא מבינה מה מצופה ממנה, באיזה אופן יש לאחסן כל דגימה רפואית וכל ציוד רפואי שהיא מתבקשת להוביל וכמובן – היא מודעת למהירות בה השליחות חייבת להגיע ליעדה.

ללא השילוב בין מהירות, אחריות וידע מקצועי שמאפשר הובלה מוצלחת ממקום למקום – השליחות תיכשל, והתוצאות עשויות לנוע בין חוסר תועלת בהשכרת שירותי השליחויות החיצוניים, ועד לסיכון חיי אדם.

מאמרים נוספים שכדאי לכם לקרוא: